Debbie
Mijn terugblik op mijn herstel periode bij mind yourself.
Als ik terug kijk naar een lange periode van heel veel vallen en opstaan ben ik toch ontzettend dankbaar dat jullie mij altijd weer dat duwtje in de rug gaf de goede richting in. Vaak precies wat ik nodig had.
Wat ik ook geleerd heb in deze periode is dat ik het vaak lastig vond om hulp te vragen. Ik hield veel bij mezelf, terwijl ik het eigenlijk niet alleen hoefde te doen.
Langzaam is dat wel veranderd. Ik durf steeds meer uit te spreken wat ik nodig heb.
Na alle terugvallen voelde ik vaak schaamte, maar juist dan stonden jullie er nog steeds voor mij en dat heeft me laten zien dat ik er niet alleen voor sta, ook niet op mijn moeilijkste momenten.
Ik ben enorm gegroeid in mijn zelfstandigheid, ik heb soms grote en moeilijke keuzes moeten maken en dat was zeker niet altijd even makkelijk, maar op de lange termijn ben ik daar alleen maar sterker van geworden.
Wat ik wil meenemen in de toekomst is dat ik het niet allemaal alleen hoef te doen. Sterker nog helemaal alleen doen is bij mij nooit een succes geweest.
Ik spreek mij meer uit naar de mensen om me heen die dicht bij mij staan en dit helpt mij om me minder alleen te voelen, en om me meer begrepen te voelen.
Wat mij nu helpt om te groeien is dat ik meer naar mezelf luister, ik voel sneller als iets mij te veel worden neem dan een stapje terug.
Ook helpt het me om rust en structuur te houden, hoe simpel dat ook klinkt, gewoon mijn basis een beetje op orde en accepteren dat het niet altijd goed gaat, maar dat betekent niet gelijk dat ik faal.
En daarnaast ben ik ook minder streng voor mezelf geworden, daardoor blijf ik stappen zetten de goede richting in.
Liefs Debbie x
